دوره هاي تخصصي يازدگانه مديريت بحران برگزار شد

دوره هاي تخصصي يازدگانه مديريت بحران با حضور معاون وزير كشور و رييس سازمان مديريت بحران كشور، جمعي از مديران استان و بيش از 200 تن از كارشناسان دستگاه هاي دولتي و خصوصي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري؛ " حسن قدمي " روز دوشنبه در اين دوره كه در محل مجتمع آموزشي ملا صدرا برگزار شد، كشور ايران را كشوري حادثه خيز توصيف كرد و افزود: شاخص ترين بلاياي طبيعي در كشورمان، زلزله، سيل، خشكسالي و سرمازدگي مي باشد.

معاون وزير كشور آموزش را يكي از اصلي ترين تمهيدات در خصوص جلوگيري از گسترش خسارات ناشي از بلاياي طبيعي دانست و اظهار داشت: آموزش بايد براي مديران و همچنين عموم جامعه صورت پذيرد.

وي لازمه مديريت خوب در هنگام بروز بحران را آموزش، شناسايي نيروي انساني و امكانات پيش از وقوع حادثه دانست و خاطر نشان كرد: برنامه ريزي متناسب با حوادث پيش رو مي تواند تاثير بسزايي در روند امور داشته باشد.

رييس سازمان مديريت بحران كشور همچنين خواستار در اولويت قرار گرفتن مقاوم سازي ساختمان هاي جديد شد.

اين مقام عالي رتبه در بخش دوم سخنان خود، مشكل اصلي استان يزد را خشكسالي عنوان و تاكيد كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي مي تواند در رفع خسارات ناشي از  بلاياي طبيعي نقش بسزايي را ايفا كند.

معاون عمراني استاندار نيز طي سخناني مشكلات استان را در زمينه هاي خشكسالي، وجود ريزگردها و همچنين استحكام ابنيه و سرمازدگي محصولات زراعي  دانست.

" حيدر نوروزي "  رعايت نكات ايمني در ساختمان، برقراري سيستم هشدار، تقويت نيروي انساني در خصوص مطالعه و آموزش را از جمله اقدامات در حال انجام در استان يزد بيان كرد.

وي همچنين انتقال آب از ديگر حوزه هاي آبي و لايروبي قنوات را از مهمترين فعاليت هاي صورت گرفته در خصوص مقابله با عارضه خشكسالي دانست.

مدير كل بحران استان نيز در اين دوره آموزشي، خشكسالي را زلزله خاموش دانست و افزود: طي بررسي ميزان بارندگي 43 سال گذشته استان يزد مشخص شد كه استان يزد 37 سال آن را در سال هاي كم آب يا خشكسالي سپري كرده كه اين مسئله استان را در موقعيت خاصي قرار مي دهد.

" غلامرضا برزگري " دوره آموزشي اخير را در سه زمينه  مديريت بحران جريان هاي حياتي مخابرات با حضور 60 كارشناس، مديريت بحران جريان هاي حياتي گاز با حضور 53 كارشناس و همچنين بحث بهداشت و درمان با حضور 122 نفر از كارشناسان مرتبط برشمرد.

وي همچنين خواستار تهيه طرح جامع خشكسالي شد.

اين دوره آموزشي به مدت 2 روز در تاريخ هشتم و نهم اسفند ماه  برگزار مي شود كه " بهزاد پورمحمد " تدريس آن را بر عهده دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا